Kedvenc bölcsességeim minden napra

2009. november 28., szombat

Elfeledett játékok

A minap valahogy bevillant a gyerekkorunkban oly nagy népszerűségnek örvendő Gumizós játék. Emlékszik még valaki erre? Pár évvel a kvarcjátékok megjelenése előtt, kisiskolás korunkban szünetekben, fiúk-lányok vegyesen ugrabugráltunk a gumik között. Ha pedig elfáradtunk, használtuk a kezünket.:)


A gumizáson tűnődve aztán felidéződött még jó néhány interaktív játék. A Körben áll egy kislányka emlékeimben inkább a lányok körében volt népszerű, melynek egyik eleme volt a kocsizás (kéz a kézben való forgás):) A dal a mai napig a fülemben van:

"Körben áll egy kislányka,
lássuk ki lesz a párja,
lássuk kit szeret a legjobban,
azzal forduljon gyorsan".

"Ezt szereti a legjobban,
ezzel forduljon gyorsan.
Vége, vége, vége mindennek,
vege a jó kedvünknek".

Egy másik izgalmas, krimibe illő játékunk a híres Gyilkosos volt.
A lényege, hogy a körben ülök között van egy úgynevezett gyilkos, aki kacsintással szedi áldozatait. A lekacsintott játékos "meghaltam" felkiáltással jelzi, hogy áldozattá vált, kiesett a játékból. Ha a gyilkos ügyes és nem feltűnően kacsint, a nyomozó nem tudja rajtakapni.:)

Számomra azonban minden idők legizgalmasabb játéka a Széktánc lesz.
A székeket kört alkotva támlájukkal egymásnak fordítjuk. Mindig eggyel kevesebb széket használunk, mint ahány játékos van.
Elindul a zene, a játékosok körbe-körbe sétálnak a székek körül, majd amikor hirtelen megállítják a muzsikát, mindenki próbál egy széket kisajátítani. Akinek nem jutott hely kiesik, és vele együtt egy újabb székkel szűkül a kör.
Így megy ez több körön keresztül, míg a végén az nyer, aki az utolsó helyet eltudja foglalni.:)

Kedves gyerekek, anyukák, apukák! Picit tessék félretenni a mobiltelefont és egyéb kütyümütyüket és indulhat a játék!;)


6 megjegyzés:

ememem írta...

A Gyilkosos nekem uj, pedig idosebb vagyok nalad :)) Csendkiraly? Az milyen nepnevelo volt mar :) A gumizast imadtam, probaltuk felidezni az oreggel, de sok technika elfelejtodott.

zoltanne írta...

Nálam a széktánc él elevenen. Húúú, de régen is volt... Anno sokat játszottuk.

BeneKaland írta...

Hűűűűűűűűű de sokat gumiztam én!!! A széktánc is volt már, de nekem a gumizás jött elő nagyon...nekem ez Sárbogárdhoz fűződik.
És mi tudod mit játszottunk még sokat? "Dolgozzatok legények, holnap lesz a vásár" kezdetű zálogosdi...
Puszi

BeneKaland írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
hpeter írta...

csak nem kezdtél el gumizni zé??:))már a neve is máshogy hangzik ma:gumizás:)a rozsdásodo csontjaidra vigyázz ha mégis megprobálnád..:)

írta...

Ááá, nem vágok én már bele: már a lépéseket sem tudom követni!:)))