Kedvenc bölcsességeim minden napra

2011. május 6., péntek

Egy kis hazai

Már megint otthon "lógtam".:) Idén arányosan osztottam el a hazalátogatások számát, így nagyjából minden 4. hónapban otthon leszek.
Csupán röpke 10 napot voltam ezúttal Magyarországon, de akadt bőven élmény és rácsodálkozni való.

A reptéri WC-ben esett le igazából, hogy otthon vagyok. Kézmosás közben a takarítónéni kicserélte a zsákot a kukában, majd látván hogy megtöröltem a kezem a papírtörlővel, flegmán odavetette:"Itt a kuka." (a "ne" szócska a mondat végéről érezhetően ott lógott a levegőben...:)
Hirtelen magam elé képzeltem a szitut 3000km-rel arrébb, Angliában. Valahogy így hangzott volna: "Here is your bin, darling. Have a lovely day!":)

A reptér előtti buszmegállóban a tábla már a "Liszt Ferenc Repülőteret" jelzi, majd beáll egy barna busz, mely szívesen elvisz minket a Népliget vagy a városközpont felé 1400Ft-ért. Csaknem felszállunk a vonaljeggyel, mire észbe kapunk, hogy ez a járat bizony inkább a turistákért van, mintsem értünk, akik két vonaljeggyel és egy átszállással ugyan, de 640Ft-ért is eljutnak a célhoz...:)

Hazaérve aztán maximálisan kihasználtam a brithez képest fénysebességű és korlátlan internetet, de az állam akkor esett le igazán, amikor a Bakony Volán járatán megpillantottam a Wifi feliratot!:) A korábbiaktól eltérően, a Wifi internet Ferihegyen is működött!

Veszprém ezúttal új arcát mutatta: szinte minden utcában takaros házikók, új építésű, vonzó megjelenésű tömbházak, és olykor kacsalábon-forgó paloták fogadtak. Ez mind szöges ellentétben van azzal, amit folyton-folyvást hallok otthonról. Munkanélküliség, egekbe szökő élelmiszerárak, egyre elégedetlenebb emberek. Megjegyzem, mindkettő igaz. Felmerül a kérdés: Miből...?
Hogy a parkok, sétányok és játszóterek miből újultak meg, azt persze nem volt nehéz kitalálni: mindegyik mellett ott áll egy hatalmas tábla az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az Európai Unió logójával. Ha utóbbi nem volna, valószínűleg az egész ország a béka segge alatt lenne.:)

1 megjegyzés:

hpeter írta...

igazad van, eu-s pénzből ujitgatnak ezt azt, amit pedig saját szemeddel láttál csak félig igaz kép: a válság és a mai helyzet egyik nagy jellemzője hogy egyre szükebb réteg egyre jobban gazdagodik, valoszinüleg a szerelem sziget környékén ennek a jelét látod. a máv, bkv állapotán, a reptéri wc-s néni mentális állapotán, meg pl az alföldi vagy szabolcsi falvak állapotán meg az összmagyar helyzet másik felét látod.