Kedvenc bölcsességeim minden napra

2008. december 12., péntek

Xmas vs. Credit Crunch


Felkészült a város az ünnepre, fényárban úszik minden, a brit házakban pedig már december eleje óta áll a feldíszített fa (ez itt így szokás).
A vevőket különféle akciókkal csalogatják az üzletek. Idén a legkülönlegesebb szlogen, ami egyben felejthetetlenné teszi a 2008-as karácsonyt, az egyik ruházati bolt kirakatában áll: "Credit Crunch Sales", azaz "hitelválsági leárazás". Egész jó marketing fogásnak tűnhet, de az emberek enélkül is szórják a pénzt, válság ide vagy oda. Itt persze ezen nincs mit csodálkozni, hiszen Nagy-Britanniában így is még mindig jóval magasabb az életszínvonal, és jóval sokrétűbb a segélyezés, mint Magyarországon. (Külön figyelemre méltó, hogy ha jelképesen is, de a kormány nemrég 2%-al csökkentette az Áfát, ösztönözve ezzel az embereket a pénzköltésre, ami nyilván csak jót tesz a kicsit megingott gazdaságnak. Az ötlet egyszerű és hasznos, ezért szinte biztos, hogy otthon ez szóba sem jöhet...)
Ezzel együtt kis hazánk népét úgy látszik semmi sem tántorítja el a túlköltekezéstől: megdöbbenve olvasom, hogy tömegek vesznek fel hitelt, csakhogy bevágódjanak a szeretteiknek egy-két jó cuccal. Nem azzal van a gond, aki megteheti, hanem azzal, aki nem tehetné meg, de csak azért is megteszi. 2009-ben meg majd jön a sírás-rívás. Végül is Ők tudják. Hadd legyen legalább ilyenkor jó nekik...

Nincsenek megjegyzések: