Kedvenc bölcsességeim minden napra

2008. szeptember 24., szerda

Rajinda 10.rész

Nem megy a szekér, lúzer a főnök.
Legalábbis mióta az étterem mellett megnyílt a take away (elviteles konyha), minimálisra csökkent a tőlünk elvitt indiai ételek száma. Ennek következménye pedig az óriási bevétel- kiesés. Persze a mi vállunkról sok terhet levesz a take away, az anyagi része meg igazából nem is érdekelne minket, csakhogy:

  1. A csendesebb hétköznapokon a főnök előszeretettel reklámozza, hogy aki szeretne, hazamehet előbb. A következmény természetesen két mínusz óra, de ha ezt többször sikerül eljátszani, az étterem valamennyit spórol rajtunk. Mivel nem kötelezhetnek (egyelőre) a korábbi hazamenetelre, így ritkán akad csak jelentkező.
  2. Ha bőven elegen vagyunk az étteremben, a főnök napközben/napvégén átküldhet minket egy másik étterembe, ahol szükség van a segítségünkre, mert mondjuk nincs elég személyzet.
  3. A mellettünk lévő take away jelenleg emberhiánnyal küzködik. Nálunk viszont néha még "sokan" is vagyunk. (szerinte...) Ezért hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon, a két manager kitalálta, hogy egy hónapban legalább egyszer egy teljes műszakot le kell húznunk a take away-ben, amit majd nem a Rajindának kell utánunk kifizetnie, ergo megint spórolnak egy kicsit rajtunk. Mondják, hogy ezzel mi is jól járunk, mert így nem kell az óráinkat lefaragni...Miért is járunk jól??? Az óráinkat nem tudják farigcsálni, mert ugye hamarabb nem küldhetnek haza a melóból. Elvileg csak akkor, ha mindenki befejezi idő előtt a munkát és ennek ún. kilépési időpontját egy jelenléti íven rögzítik. Csakhogy a befejezést el tudjuk nyújtani magunk is, elvégre nem kell nekünk mindig pörögni. És az sem mellékes, hogy ha a take away-ben dolgozol, az aznapi borravalód ugrott, mivel ott nincs...
Matt, a főnök kitalálta, hogy a hiányt pótolhatjuk azzal, hogy több desszertet adunk el. Ahamm...Az ötlet jó, csak szokás szerint nincs átgondolva. Eddig is nehezen adtunk el még két gombóc fagyit is, miből gondolta, hogy ezután majd több fogy??? Mindig felajánljuk a desszertet, de az esetek 90% százalékában a szerencsétlen vendég már nem bír magába tömni a kiadós kaja után semmit. Pénzük is egyre kevesebb az embereknek, hiszen itt is soha nem látott mértékben emelkedtek az árak. Mostanában az ősz miatt a vendég is kevesebb a parkban. Ez most egy ilyen időszak. Nem kell ehhez sok iskola, hogy az ember belássa: a hiány így nem pótolható. Hogy a főnöknek mennyi van, azt nem tudom, de néha elgondolkodunk azon, hogy egyáltalán van e neki... Vagy egyszerűen csak nem érti a dolgát...

Pretti és Aga, a két manager asszisztens fújnak is rá rendesen. Noha míg szabadságon volt, sok probléma adódott az étteremben, ennek ellenére a kiszolgálásunkkal a vendégek meg voltak elégedve a korábbi mutatóhoz képest. Főnök, egy héttel azután, hogy visszatért szabadságáról mivel kezdte a napot? "Jó hírem van, emelkedett a kiszolgálásunk mutatója, mióta visszatértem..." A nap végén Aga, a manager asszisztens kicsit feldúltan újságolta nekünk (amikor a főnök már természetesen bent sem volt, mert mindig lelép jóval előbb és nap közben is ritkán látjuk az étteremben...), hogy a vendégek részéről történt pozitív visszajelzés valójában arra a periódusra vontakozott, amikor a főnök éppen szabadságon volt...Kommentnek csak annyi, hogy nem volt szép a saját javára ekkorát ferdíteni. Ez már inkább az emberiességéről árulkodik, mint sem a szakmaiságáról...
Az pedig már csak apróság, hogy az ő dolga lenne utána rendelni dolgokból, aminek sorozatosan nem tesz eleget. Most kitatált egy új menüt. Szerintetek működni fog? Nem bocsájtom szavazásra a kérdést, mert egyhangú lenne a végeredmény, így pedig nem izgalmas...

Nincsenek megjegyzések: